Sunday 28 November 2010

Takutnya AKU...

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
AKU takut...takutnya AKU....Takut kepada macam2 benda...membuatkan diri aku gelisah...tidak tenang...adakah kerana diri aku sendiri yang banyak dosa atau sememangnya aku sewajarnya takut dan gelisah...Takut dan gelisah bila memikirkan:

  • Ramainya perempuan yang tidak menutup aurat dengan sempurna.
  • Berleluasanya pergaulan bebas antara jantina yang berbeza.
  • Suami/isteri yang curang.
  • Ibubapa yang membiarkan anak2nya bebas.
  • Hiburan yang semakin menguasai dunia sehingga terlupa segalanya.
  • Manusia hanya inginkan keseronokan tanpa batas.
  • Masalah sosial yang semakin meningkat.
  • Remaja semakin rosak akhlak.
  • Macam2 lagi....
Aduh!! Kepala ku sakit memikirkan macam2 hal ni. Diriku sebahagian dari semua ini. Aku sangat lemah....lemah yang teramat2....Hanya Mu ya Allah yang boleh membantu semua ini. Berikan kekuatan kepada kami semua untuk mengikut perintah Mu...menjauhi larangan Mu...Selamatkan kami semua dari murka Mu ya Allah...Bantulah kami....



No comments:

Post a Comment